Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Portal actualizat la 12 Decembrie 2019

Efectuare controale interne la locurile de munca

valabil la 23 Ian 2017
Intrebare: HG 1425/2006 precizeaza la art. 15 (1) 17 faptul ca angajatorul (prin personalul desemnat, serviciu intern etc) are obligatia sa efectueze controale interne la locurile de munca, cu informarea, in scris, a angajatorului asupra deficientelor constatate si asupra masurilor propuse pentru remedierea acestora, insa nu se precizeaza si frecventa acestor controale. Va rog sa precizati care este frecventa acestor controale (numar de controale/an) pe care angajatorul este obligat sa le efectueze si de unde rezulta aceasta; ma refer in primul rand la controalele pe linie de SSM pe care serviciul intern de prevenire si protectie este obligat sa le efectueze la punctele de lucru secundare.

Raspuns:

 

Prin legislatia in domeniul securitatii si sanatatii in munca nu este specificat un numar obligatoriu de controale pe care sa le efectueze salariatii cu atributii in domeniul SSM. 
 
Angajatorul va organiza structura serviciului intern de prevenire si protectie in functie de marimea intreprinderii si a riscurilor la care sunt expusi lucratorii.
 
De asemenea, prin fisa postului va stabili atributiile si responsabilitatile personalului din cadrul compartimentului SSM. Obligatia de a efectua controale interne la locurile de munca, cu informarea, in scris, a angajatorului va reprezenta in mod obligatoriu o responsabilitate specificata in fisa de post, deoarece in acest fel vor fi identificate deficientele la locurile de munca.
 
Ca urmare a controalelor vor dispune masuri pentru remedierea acestora, vor propune sanctiuni sau stimulente pentru salariati in ceea ce priveste indeplinirea sarcinilor din punct de vedere SSM.
 
Angajatorul are prerogativa de a stabili ca si un criteriu de performanta un numar minim de controale interne, cu scopul evaluarii lucratorilor din cadrul compartimentului SSM.
 

Newsletter InfoSSM

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul InfoSSM si primesti cadou Raportul special "Ce va controla Inspectia Muncii in 2019?"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016


Articole similare

x