Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Cont abonat Creare cont nou
Portal actualizat la 24 Ianuarie 2020

ORDIN nr. 1256 din 7 iulie 2008 pentru aprobarea componentei si atributiilor Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse

Vazand Referatul de aprobare al Autoritatii de Sanatate Publica din cadrul Ministerului Sanatatii Publice nr. E.N. 7.211 din 6 iulie 2008,
avand in vedere prevederile art. 155 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse,
ministrul sanatatii publice si ministrul muncii, familiei si egalitatii de sanse emit prezentul ordin.
 
Art. 1
Se aproba componenta si atributiile Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, denumita in continuare Comisia.
 
Art. 2
In sensul prezentului ordin, termenul acreditare semnifica imputernicirea membrilor Comisiei de a analiza toate contestatiile la procesele-verbale de cercetare a cazurilor de boli profesionale sau la fisele BP2 emise conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, la masurile tehnice sau organizatorice formulate si de a elabora o rezolutie finala asupra acestora.
 
Art. 3
Comisia este alcatuita din noua membri nominalizati in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Secretariatul Comisiei este asigurat de 2 reprezentanti desemnati din cadrul Sectiei de medicina muncii a Institutului de Sanatate Publica Bucuresti prin decizie a conducerii institutului.
 
Art. 5
(1)Angajatorul sau reprezentantul acestuia ori, dupa caz, persoana fizica autorizata in cazul profesiilor liberale sau inspectorul de munca ori lucratorul sau asiguratorul care nu este de acord cu concluziile cercetarii bolii profesionale stabilite in procesul-verbal de cercetare ori cu masura tehnica sau organizatorica formulata poate sesiza Comisia in termen de 30 de zile de la data primirii procesului-verbal de cercetare a cazului de boala profesionala.
 (2)Contestatia se depune la Secretariatul Comisiei si este insotita de un dosar care cuprinde cel putin urmatoarele documente:
a)dosarul de cercetare pentru declararea bolilor profesionale, in conformitate cu prevederile art. 159 din Hotararea Guvernului nr. 1.425/2006;
b)fisa postului lucratorului;
c)alte documente in vederea unei analize corecte a situatiei, in afara celor existente in dosarul de cercetare a cazului de boala profesionala.
(3)Comisia poate solicita documente suplimentare de la contestatar in cazul in care informatiile primite nu sunt suficiente pentru definitivarea unei concluzii.
(4)In cazul prevazut la alin. (3) termenul de solutionare a dosarului se prelungeste cu timpul necesar contestatarului de a furniza Comisiei documentele solicitate de aceasta.
 
Art. 6
Unitatile sanitare, operatorii economici si institutiile vizate sunt obligate sa furnizeze datele si informatiile solicitate de Comisie pentru indeplinirea atributiilor acesteia.
 
Art. 7
Sedintele Comisiei au loc la sediul Institutului de Sanatate Publica Bucuresti ori de cate ori este nevoie si se convoaca prin secretariatul acesteia cu minimum 7 zile lucratoare inainte.
 
Art. 8
Comisia are urmatoarele atributii:
1.analizeaza si discuta in plen fiecare sesizare in parte, urmarind aplicarea corecta a prevederilor legale din domeniul sanatatii si securitatii in munca si al medicinei muncii si, respectiv, principiile medicale fundamentale in domeniu;
2.confirma, infirma sau stabileste caracterul de boala profesionala in cazurile contestate, potrivit legii;
3.confirma, infirma sau formuleaza suplimentar masurile medicale, tehnice sau organizatorice, dupa caz, care se impun ca urmare a depistarii afectiunii respective, al carei caracter a fost sau nu stabilit de catre Comisie potrivit pct. 2, in scopul asigurarii securitatii si sanatatii in munca pentru lucratori, potrivit legii;
4.intocmeste si elibereaza documentul final privind solutionarea cazului respectiv, care cuprinde concluziile Comisiei.
 
Art. 9
Secretariatul Comisiei are urmatoarele atributii:
1.pregateste documentele ce urmeaza a fi dezbatute in cadrul sedintelor Comisiei, conform atributiilor acesteia;
2.transmite membrilor Comisiei, cu cel putin 7 zile lucratoare inainte de sedinta, documentatia ce urmeaza a fi analizata;
3.convoaca membrii Comisiei la sedinta;
4.redacteaza procesul-verbal de sedinta, precum si celelalte documente care cuprind concluziile Comisiei;
5.inregistreaza si pastreaza documentele adresate Comisiei sau expediate de catre aceasta;
6.redacteaza si transmite corespondenta purtata de Comisie sau membrii sai in legatura cu activitatea acesteia.
 
Art. 10
Cheltuielile de deplasare pentru indeplinirea sarcinilor membrilor Comisiei se suporta de catre institutiile de la care provin acestia.
 
Art. 11
(1)Hotararile Comisiei se adopta cu majoritate simpla de voturi, in conditiile prezentei a cel putin doua treimi din numarul membrilor.
(2)In cazul in care unul sau mai multi membri ai Comisiei a/au fost implicat/implicati in cercetarea cazului contestat sau se afla intr-un alt tip de conflict de interese intr-un anumit dosar, acesta/acestia are/au obligatia sa se recuze la primirea dosarului.
(3)In situatia in care anumiti membri ai Comisiei s-au recuzat, aceasta adopta decizia cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, cu conditia ca numarul de voturi favorabil deciziei adoptate sa fie de minimum 5.
 
Art. 12
Comisia poate convoca pentru analizarea cazurilor ce i-au fost semnalate conducatori de unitati de productie, reprezentanti ai ministerelor si ai altor autoritati publice, reprezentanti ai unitatilor medicale, precum si alti specialisti sau experti.
 
Art. 13
Solutiile adoptate sunt comunicate in scris celor interesati, in termen de 20 de zile de la data primirii contestatiei.
 
Art. 14
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
ANEXA
COMPONENTA Comisiei de experti de medicina muncii acreditati de Ministerul Sanatatii Publice si de Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse
 
1.prof. dr. Eugenia Naghi - Bucuresti - Ministerul Sanatatii Publice;
2.dr. Adriana Todea - Bucuresti - Ministerul Sanatatii Publice;
3.prof. dr. Ion Toma - Craiova - Ministerul Sanatatii Publice;
4.conf. dr. Lorand Szasz - Targu Mures - Ministerul Sanatatii Publice;
5.conf. dr. Elena Ana Pauncu - Timisoara - Ministerul Sanatatii Publice;
6.dr. Carmen Artenie - Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
7.consilier juridic Emil Chiriac - Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
8.consilier George Voicu - Directia securitate si sanatate in munca - Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse;
9.dr. Maria Dinescu - Inspectoratul Teritorial de Munca Brasov - Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse.
Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 531 din data de 15 iulie 2008
 
 
 

Newsletter InfoSSM

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul InfoSSM si primesti cadou Raportul special "Avizarea si autorizarea de securitate la INCENDIU"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016


Articole similare

x